U bevindt zich hier

13.02.2023

Innovatieve oplossingen voor de machineveiligheid – pluspunten voor de productiviteit

Schmersal op de Hannover Messe 2023: nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Safety en Automation

Wuppertal, 13 februari 2023.  De Schmersal Groep presenteert op de Hannover Messe zijn nieuwste innovaties. In hal 09, stand D09 heeft het bedrijf zich dit jaar gericht op automatiserings- en veiligheidsoplossingen voor de intralogistiek en voor machines voor de verwerking van levensmiddelen en voor verpakkingen.

Het groeiende volume in de onlinehandel is een doorslaggevende trigger achter ontwikkelingen in de intralogistiek, die om steeds meer automatisering van de processen en een efficiënte en veilige installatietechniek vraagt. Aan de hand van een model dat voor verschillende processtappen en technieken staat – bijvoorbeeld vul-, transport- en paleteertechnniek, maar ook robotica – toont Schmersal componenten en systemen die niet alleen aan meer werkveiligheid bijdragen, maar die ook voldoen aan de hoge eisen in de intralogistiek op het gebied van uitvalzekerheid en installatieproductiviteit.

Intelligente veiligheidsvergrendelingen
Een robot die paleteeropgaven uitvoert wordt op de Schmersal-stand met veiligheidsvergrendelingen beveiligd, waardoor de veiligheidsdeuren dicht blijven, tot de gevaarlijke beweging tot stilstand is gekomen. Intelligente veiligheidscomponenten, zoals de veiligheidsvergrendeling AZM201 met geïntegreerde AS-i-SaW-interface, zorgen met hun uitgebreide diagnosefuncties voor een vermindering van de stilstandtijden.

Nieuw Time-of-Flight-proces
Op de Hannover Messe demonstreert Schmersal voor het eerst een compleet nieuwe technologie: een ToF-camera die de positie en de stapelhoogte van de door de robot gepaleteerde dozen bewaakt. Met Time-of-Flight (ToF) kan er een 3D-beeld van het te bewaken gebied worden gemaakt en als puntenwolk weergegeven worden. Met behulp daarvan kunnen posities en afmetingen van objecten bepaald worden. Een software, waarmee 3-dimensionele zones in een ruimte gedefinieerd en bewaakt kunnen worden, biedt veelzijdige automatiseringsoplossingen in de logistiek en aan productielijnen.
ToF-camera’s maken een efficiënte gegevensanalyse in realtime mogelijk, bijvoorbeeld bij meetopgaves, zoals de bewaking van vulniveaus of het bepalen van het volume van stukgoederen.

Nieuwe magneetspoor-sensorbox
Elektrische hangbanen worden in bijna elke branche gebruikt om werkstukken, gereedschap of andere onderdelen te transporteren. Voor deze toepassing komt Schmersal op de Hannover Messe met een nieuwe oplossing: de sensorbox SSB-R die kostenbesparend en onderhoudsvrij trajectgedeeltes definieert voor de snelheidsregeling van elektrische hangbanen. Bovendien kunnen parkeerposities exact worden aangereden.

Nieuwe hygiënische commando- en meldapparatuur
Ook nieuw: met de H-serie presenteert Schmersal op de Hannover Messe een compleet programma aan nieuwe commando- en meldapparaten voor hygiënegevoelige toepassingsgebieden – in het bijzonder voor de levensmiddelenindustrie.

Bezoek Schmersal van 17 tot 21 april 2023 op de Hannover Messe: hal 09, stand D09

Rechter kolom